леталити лол что это
[LoL] Завез еще вопросов
28 Jul 2018 в 05:48
28 Jul 2018 в 05:48 #1
Собственно, чем больше погружаюсь в лол, тем больше вопросов возникает, на которые гугл мне выдает всякую дристню.
1. Какова механика магического пробивания и смертоносности? 18 леталити от драктарра пробивают 18 брони? Изначально, мне показалось это очень простым, пока я не посмотрел внимательнее и не понял, что в лоле также процентаж в графах маг резиста и армора, как и доте.
2. Сколько магического сопротивления/брони дают мне 10% к резисту? И как это вообще стакается от разных итемов? То есть больше итемов на армор = каждый последующий дает меньше или они просто складываются арифметически?
3. Могу ли я умереть под скиллом, который убирает с карты на время(Zed(R), Master Yi(Q) и т.д.). Помню как я несколько раз умирал в ульте зеда, тогда я еще подумал что ульта не доджит проджектайлы.
4. Заметил, что все те же ку мастера и ульт зеда не блочит вшка ноктюрна, ешка сивир. По крайней мере, мастер давал в меня кухан под вшку(Которую я прожал заранее, а не после кухана мастера). Работает ли эта механика с гранью ночи или это вообще баг и так не должно быть?
5. Снимает ли кусс/очищение/микаэль эффект страшных ран или он не считается за контроль?
6. Снимает ли очищение эффект супрешена(Warwick(R), Skarner(R) и т.д)?
7. Как контрить эффект ограничения обзора? и контрится ли это вообще
8. Когда закончится ивент «Неумалимые»? Знаю что осталось 4 дня, но хотелось бы точную инфу вплоть до минут.
[Lol]Летал демедж
17 Jun 2017 в 19:48
17 Jun 2017 в 19:48 #1
Ку-привет. Объясните нубу что такое летал демедж в лоле. Гугол посылает только на буржуйские сайты. Мне больше, чем полностью лень игратся с этим.
17 Jun 2017 в 19:49 #2
17 Jun 2017 в 19:51 #3
Ку-привет. Объясните нубу что такое летал демедж в лоле. Гугол посылает только на буржуйские сайты. Мне больше, чем полностью лень игратся с этим.
Количество урона для убийства/добивания.
17 Jun 2017 в 19:54 #4
демедж от которого отлетаешь в таверну,типо как от ульты гарена
17 Jun 2017 в 19:54 #5
у тебя есть 100 урона,у противника 50 хп,100 урона-50 хп = летал(офк я тут не включил маг резист,и другие блокировки атаки)
17 Jun 2017 в 19:57 #6
А я про демедж, который в статах шмотки указан. Например, Клинок драктара. Lethal +15. Что это?
17 Jun 2017 в 19:58 #7
А я про демедж, который в статах шмотки указан. Например, Клинок драктара. Lethal +15. Что это?
Смертоносность, она же — пробивание брони.
17 Jun 2017 в 20:10 #8
а принцип работы тот же? Называется ведь иначе
QUOTE=»Tog4me, post: 17329626, member: 667796″]
Смертоносность, она же — пробивание брони.
17 Jun 2017 в 20:34 #9
17 Jun 2017 в 20:34 #10
Ку-привет. Объясните нубу что такое летал демедж в лоле. Гугол посылает только на буржуйские сайты. Мне больше, чем полностью лень игратся с этим.
а принцип работы тот же? Называется ведь иначе
17 Jun 2017 в 21:04 #11
17 Jun 2017 в 21:58 #12
17 Jun 2017 в 22:19 #13
пробивание брони,которое слабее в начале игры
например у тебя 30 леталити
на 18 уровне (последний) это как раз 30 пробивания брони
но на 14 уровне это +-27 пробивания брони
на 10 уровне это +-24 пробивания брони
на 6 уровне это +-21 пробивания брони
ну и на 1 лвле это +-18 пробивания брони
формула расчета такая:
пробивание брони = леталити *(0.6+0.4*уровень цели/18)
то есть минимум 60%(1 лвл), максимум 100% (18 лвл)
17 Jun 2017 в 22:34 #14
пробивание брони,которое слабее в начале игры
например у тебя 30 леталити
на 18 уровне (последний) это как раз 30 пробивания брони
но на 14 уровне это +-27 пробивания брони
на 10 уровне это +-24 пробивания брони
на 6 уровне это +-21 пробивания брони
ну и на 1 лвле это +-18 пробивания брони
формула расчета такая:
пробивание брони = леталити *(0.6+0.4*уровень цели/18)
то есть минимум 60%(1 лвл), максимум 100% (18 лвл)
17 Jun 2017 в 23:02 #15
На лоу лвлах разве что решают, да. В трейдах. И то если игроки равного уровня.
Я долго с тир2 рунами бегал
17 Jun 2017 в 23:03 #16
П Я лично думал, что они важны для ерли гейма. Статы приподнять неоходимые пока нет шмоток.
и ты абсолютно прав
вот что я тебе посоветую : не трать много ИП на руны сейчас ( и на страницы рун), потому что через 4-5 месяцев Рито уберут ненешнюю систему рун вцелом, и все траты уйдут в молоко (ну почти в молоко)
заполни стартовые 2 странички для физ и для маг чемпионов, и играй спокойно
What is Lethality in League of Legends and how does it work in Season 11?
Lethality is one of the most important bonus stats that a League of Legends player can achieve while using a burst AD champion.
Lethality was introduced in 2017 as a new bonus statistic in League of Legends. It was added as a replacement for flat armor penetration.
This stat is extremely useful for AD champions as it allows them to deal heavy damage to enemies. It reduces the amount of armor an opponent has when attacked. However, it is an «effective reduction» and not a true reduction in armor.
How does Lethality work in League of Legends?
Lethality works by reducing the opponent’s armor while dealing damage. It somehow provides a boost to the champion’s physical damage, resulting in a heavy reduction in the opponent’s armor effectiveness.
Its effect is, however, restricted to a single champion and not the entire team. There are other items, such as Black Cleaver, that reduce armor for everyone in a team.
«> Image via gamepedia
How to calculate Lethality
Lethality works as a booster to flat armor penetration. It is a scaling stat that starts out relatively small and builds throughout the game. As a result, the armor stat does not lose its long-term effectiveness as a match progresses.
The formula by which flat armor penetration is calculated in League of Legends is:
Flat Armor Penetration = Lethality x (0.6 + 0.4 x level % 18)
From the formula, it can be understood that, at level 1, a player gets just a bit more than 60% of the lethality stat as direct flat armor penetration. However, at level 18, the player gets the full bonus lethality stat as flat armor penetration.
lethality stat increase on ymgb duskblade and eon aswell pic.twitter.com/f4iEfvPeaN
The amount of lethality a champion receives rises with an increase in its level. To avoid all sorts of in-game calculation complexities, Riot has enabled a simple feature by which a player can keep a check on their champions’ lethality simply by hovering over them.
Lethality vs Armor Penetration
Lethality is flat while Armor Penetration is based on a percentage. Lethality can be denoted as «negative armor.» The amount of lethality a champion possesses is the amount of armor removed from his enemy.
League of Legends Lethality shows one kind of armor mitigation stat. There are also other kinds, such as:
Fixed Armor Reduction
Fixed armor reduction is similar to lethality but it gets applied to all allies, not just a single champion. It reduces the opponent’s armor by a fixed amount and, it stacks additively.
Fixed Armor is particularly effective against targets with a small amount of armor or no bonus armor. It should be avoided against teams with a large number of tanks as global fixed armor reductions are usually low and generally help to defeat squishy champions.
Percentage Armor Reduction
Percentage armor reduction decreases an opponent’s armor for all of the allies by a percentage. Unlike fixed armor reduction, it stacks multiplicatively.
For example, if a player has one item with 30% armor reduction and another has 20% reduction, and their original armor was 200, their final armor would be reduced to (100-30)% * (100-20)% * 200 = 112.
Percentage Armor reduction is a good stat to build if the enemy team has multiple tanks.
Percentage Armor Penetration
Percentage armor reduction is not applied to allies but only to a single champion. It stacks multiplicatively.
AD Carries hugely benefit from this stat, especially marksmen that deal high physical damage themselves. Additionally, as a percentage armor reduction modifier, it’s most effective against tanks.
Percentage Armor Bonus Penetration: It affects only the bonus armor obtained through items and runes, but it does nothing to a champion’s base armor. This is highly ineffective against glass cannons.
League of Legends Lethality and Damage Reduction Order
When multiple armor debuffs are applied, they are applied in the following order:
As Lethality in League of Legends is applied at last, it cannot reduce an enemy’s effective armor below 0.
Best Lethality Items in League of Legends Season 11
Some of the best Lethality items in the current meta are:
@JPflygon Duskblade of DraktharrTeamfight multikill3200 gold+55 Attack Damage+18 Lethality+25 Ability Haste Dusk: Attacking an enemy champion deals 50-150 (lv 1-18) (+30% bonus Attack Damage) additional physical damage and slows them by 99% for 0.25 seconds (15 second cooldown
Champions that benefit from Lethality
Assassins and Fighters are the breeds of League of Legends champions that benefit from Lethality. Some of the best champions to peddle Lethality are:
Пробивание брони
Содержание
Порядок подсчёта [ ]
При нападении, пробивание и снижение брони рассчитывается в следующем порядке [2] :
Количественное снижение брони [ ]
Пример: 20 единиц снижения брони уменьшает физическое сопротивление цели на 20. Таким образом, если у цели было 30 единиц брони, то после количественного снижения брони у неё останется 10 единиц брони (30 − 20 = 10).
Количественное снижение брони может опустить броню цели ниже нуля. Например, если враг с 10 единицами брони получает снижение брони на 25 единиц, то показатель его физическое сопротивление составит −15. В таком случае цель будет получать дополнительный урон (подробнее на стр. Броня).
Процентное снижение брони [ ]
Процентное снижение брони выражается в виде процента, который вычитается из брони жертвы, в результате чего считается, что её броня равна (100% − процентное снижение). Процентное снижение брони от разных источников складывается, но не берется в расчет, если у цели 0 брони или меньше.
Пример: 20% снижения брони умножает физическое сопротивление цели на 0.8. Таким образом, если у цели было 30 единиц брони, то после процентного снижения брони у неё останется 24 единицы (30 × 0.8 = 24).
Процентное пробивание брони [ ]
Процентное пробивание брони выражается в виде процента, который вычитается из брони жертвы, в результате чего считается, что её броня равна (100% − процент пробивания). Процентное пробивание брони от нескольких источников складывается и не берется в расчет, если у жертвы 0 брони или меньше.
Например: 20% пробивания брони вынуждает цель получать такой урон, как если бы её броня была равно 80% от её текущего значения. Так, цель с 30 единицами брони будет получать физический урон как если бы у неё было только 24 брони.
Пробивание брони рассчитывается индивидуально для каждого чемпиона, т.е. только чемпион, обладающий пробивание брони, будет её игнорировать. Помимо этого, умения жертвы, зависящие от брони (например, Неистовая колкость ), также не будут ослаблены.
Процентное пробивание становится тем сильнее, чем больше брони у жертвы. Например, при 40% пробивании брони, цель с 200 брони рассматривается как цель потерявшая 80 единиц, в то время как цель с 50 единицами — как цель без 20 единиц.
Процентное пробивание дополнительной брони [ ]
Пробивание дополнительной брони от разных источников перемножается.
Смертоносность [ ]
Получаемое значение пробивания брони затем вычитается из брони жертвы, но не может опустить её ниже нуля.
Общий пример [ ]
Пусть у чемпиона А есть 30 снижения брони, 30% снижения брони, 40% пробивания дополнительной брони и 10 смертоносности. Чемпион А имеет 9 уровень. У его противника, чемпиона Б есть 150 брони, из которых 50 базовые и 100 дополнительные. В таком случае алгоритм подсчета выглядит следующим образом.
What is Lethality in LoL and How Does it Work?
Here’s the scenario – you’re having the time of your life playing League of Legends, you’re comfortable, and everything’s going right… then all of a sudden, you run into an assassin that brings out the frustration from deep inside of you, the frustration you didn’t even know you had. That annoying Assassin keeps one-shotting you, and you can’t seem to figure it out. Well, we’re going to shed a little light on your situation and help you understand how you got one-shotted.
Hint: It involved Lethality!
What is Lethality in LoL?
Back in Season 7, League of Legends introduced a new statistic. This is a change that was made in order to replace the flat armor penetration. Basically, you’re granted flat armor penetration using this formula:
During Season 7, flat armor penetration was changed and transformed into the new Lethality stats. Yes, they changed the name, and this was to clear up any confusion the LoL community may have. The previous name was “flat armor penetration,” and this suggested that it was good when going against targets with armor.
It is worth noting that some items are better on certain champions than on others. Take ability power as an example – this is used for wizards, armor, magic resistance on tanks, physical damage for those damage carriers, and assassins.
Lethality originated in 2017 and is converted into fixed armor penetration. In LoL, there are actually four different types of calculations to reduce or penetrate the enemy’s armor: percentage armor reduction, fixed armor reduction, armor penetration, and Lethality. Don’t worry; we’ll explain each of them.
Fixed Armor Reduction
Under fixed armor reduction, the enemy’s armor can be reduced by a fixed amount. This reduction will cause the loss of an enemy’s temp armor. If the enemy has 20 armor, and you reduce 20, then this will leave your opponent standing there naked, with 0 armor. Fixed armor reduction can exceed zero, which makes the attribute negative, increasing your damage even more.
Percentage Armor Reduction
When you have a target hit by skill or an item that reduces the armor by a certain percentage, physical damage will be even more effective.
Take the Black Cleaver as an example; it has what we refer to as a “Slit” effect – this can reduce the enemy champions’ armor by up to 24% (ouch). If the enemy champion has 100 armor, he/she will lose 24 and keep 76.
The Calculation for this:
Current armor = total – (percentage) = 100 – (100 x 24/100) = 100 – 24 = 76
Percentage Armor Penetration
Unlike percentage armor reduction and fixed armor reduction, armor penetration is only guaranteed to the champion who applies it. The opponent’s resistance isn’t going to be reduced gradually or steadily for all physical damage, but only for the champion himself. This is an attribute used in damage carriers and is best applied when going against targets with a large amount of armor.
The item called Mortal Reminder applies 25% armor penetration. If you’re dealing with 100 physical resistance, this is going to result in 75.
Here’s the calculation:
Current armor = total – (percentage) = 100 – (100 x 0.25 / 100) = 100 – 25 = 75
LoL Lethality
Lethality ignores a fixed value of the enemy champions armor, and it cannot exceed zero. This works as penetration and depends on the champion inflicting it. Riot balances Lethality in LoL by making it available little at a time, reaching the maximum Lethality at level 18.
When an item has this special trait, they’ll have a calculation that will let you know how much Lethality you’re gaining. Looking at Duskblade of Draktharr, it grants a total of 21 lethality, and it will give you a percentage of that before you reach level 18.
Let’s say you have a character at level 10; the formula would look like this:
Fixed Armor Penetration = lethality x (0.6 + 0.4 x level / 18) = 21 x (0.6 + 0.4 x 10/18) = 21 x (0.6 + 0.4 x 0, 55) = 21 x (0.6 + 0.22) = 21 x 0.82 = 17.2
An Even Closer Look at Lethality – How Does LoL Lethality Work?
Long story short, in League of Legends, Lethality is all about armor penetration. You can think of it as negative armor. The amount of Lethality you have would be the amount of armor removed from the enemy.
Here, let me give you an example to help you out…
Let’s say you’re dealing with Vayne on the other side – Vayne has 60 Armor, and you have 40 Lethality. This means that for you, Vayne will only have 20 Armor.
The 40 Lethality you have takes away 40 Armor from the enemy, but only 40 (because that’s what you have).
Now, you’re going up against a Rammus, and he has 500 Armor. For you, Rammus will have a total of 460 Armor because of your 40 Lethality. The 40 Lethality removes 40 Armor from his 500 Armor, which leaves him with 460.
Surely, this explanation has put a better perspective on why Assassins have been one-shotting Squishies and not Tanks.
Lethality Vs. Armor Pen – The Difference Between Lethality and Armor Penetration
Are you scratching your head, trying to figure out the difference between Lethality and Armor Penetration? Let me explain …
Believe it or not, it’s really not all that complicated. LoL Lethality is flat, while Armor Penetration is based on a percentage.
To make things easier, let’s go back to the example we gave you earlier.
Vayne has 60 Armor, and you have 45% Armor Penetration. Now, he will have 33 Armor, Whereas the Rammus we talked about who had 500 Armor is now going to have a total of 275 Armor (wow, that was a big drop, wasn’t it).
As you see, Lethality is a big help and makes it where the enemy barely has any Armor, but if you have an enemy that is stacking armor like a hamster stacks food in his mouth, Armor Penetration is going to be on your side.
Lethality Calculation LoL
The amount of Lethality you receive is going to increase, depending on the level of your League of Legends Champion. Riot Games made it easy for us to calculate Lethality – simply by hovering over the item, it will tell you how much Lethality you currently have on your champion.
Yes. In most cases it’s better to build items that will grant you lethality than those with armor penetration.
Damage reduction effect reduces damage from lethality and armor penetration, but it will not reduce the damage from True damage effect.
Riot removed unique lethality passive last year, which means that you can now stack more lethality items, which allows you to do even more damage!
Like we said earlier, lethality is just scaling armor penetration. It will work with anything that does physical damage
When you’re facing an assassin, you should just build more armor to counter his lethality.
Conclusion
Hopefully, this article clarified LoL Lethality vs Armor Pen for you, so you no longer have to wonder why that little Assassin has been one-shotting you the entire time.